1. الکساندر، کریستوفر. 1386. معماری و راز جاودانگی: راه بیزمانِ ساختن، ترجمۀ مهرداد قیومی بیدهندی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، تهران.
2. امین زاده، بهناز. 1389. ارزیابی زیبایی و هویت مکان، هویت شهر، شماره 7: 14- 3.
3. باندز، مایکل. 1392. نظریه اجتماعی شهری، ترجمۀ دکتر رحمت اله صدیق سروستانی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران
4. بودريار، ژان. 1389. جامعۀ مصرفي، اسطورهها و ساختارها، ترجمۀ پيروز ايزدي، تهران: نشر ثالث.
5. بهزادفر، مصطفی. 1387. ساماندهی هویتی شهر جدید هشتگرد، ساخت شهر، شمارههای 10 و 11: 24 - 11.
6. چولی محمودآبادی، محمّد. 1390. بررسی عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مؤثّر بر سبک زندگی خانوادههای ایرانی، مورد مطالعه: شهر ارومیه، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران، اهواز.
7. رستگار، یاسر. 1393. مطالعۀ جامعشناختي در باب آيينهاي مصرفي )بررسي و تفسير رفتارهاي مصرفگرايانه در مراسم ازدواج شهر اصفهان(، رسالۀ دکتری رشتۀ جامعهشناسی گرایش مسائل اجتماعی ایران، دانشگاه اصفهان، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی.
8. رهنما، محمدرحیم و خوشاب، علی. 1392. اولویتهای بهسازی و نوسازی بافتهای فرسودۀ شهری در شهرجیرفت با تأکید بر شاخصهای اجتماعی- کالبدی، پژوهشهای بومشناسی شهری، سال چهارم، پاییز و زمستان 1392 شمارۀ 2 (پیاپی 8)
9. سوندرز، پیتر. 1394. نظریۀ اجتماعی و مسئلۀ شهری، ترجمۀ محمود شارعپور. نشر تیسا
10. کاتبرت، الکساندر. 1397. شکل شهرها: اقتصاد سیاسی و طراحی شهری، ترجمه: حمیدرضا پارسی، آرزو افلاطونی، انتشارات دانشگاه تهران.
11. کلارک، دیوید. 1394. جامعۀ مصرفی و شهر پسامدرن، ترجمۀ حمید پورنگ، انتشارات علمی و فرهنگی، تهران.
12. کلالی، پریسا و آتوسا مدیری. 1391. تبیین نقش مؤلفۀ معنا در فرآیند شکلگیری حس مکان، هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی، 17 (2) : 51 - 43.
13. لینچ، کوین. 1381. تئوری شکل شهر، ترجمۀ سید حسین بحرینی، دانشگاه تهران، تهران.
14. مایلز، مالکوم و مایلز، استیون. 1392. شهرهای مصرفی، ترجمۀ محمدحسن خطیبی بایگی، مرتضی قلیچ، نشر تیسا.
15. هاروی، دیوید. 1392. تجربۀ شهری، ترجمۀ عارف اقوامی مقدم، تهران: نشر اختران.
16. هاروی، دیوید. 1376. عدالت اجتماعی و شهر، ترجمۀ ف.حسامیان، م.حائری، ب. منادیزاده، انتشارات شرکت پردازش و برنامهریزی شهری، تهران.
17. هاروی، دیوید. 1387. شهریشدن سرمایه، ترجمۀ عارف اقوامیمقدم، تهران: نشر اختران.