1. Abdollahzadeh, S.M., Arzhmand, M., & Aminpoor, A. (2017). Social Sustainability in Iran Traditional Neighborhoods, Case Study: Shiraz SangeSiyah Neighborhood. Armanshahr Architecture & Urban Development journal, 10(19): 35-54. [in Persian] عبدالله زاده، سیده مهسا. ارژمند، محمود. امینپور، احمد. (1396). ابعاد پایداری اجتماعی در کالبد محله های سنتی ایران (نمونه موردی: محله سنگ سیاه). آرمان شهر، شماره 19، 35- 54.
2. Alagheband, A. (1986). The necessity and importance of paying attention to educational management. Journal of Education. (4): 4-15. [in Persian] علاقه بند، علی. (1364). ضرورت و اهمیت توجه به مدیریت آموزشی. مجله تعلیم و تربیت، شماره 4، 4- 15.
3. Anjomani, Z. & Ansari, M. (2011). Examining the dimensions of social sustainability in the body of traditional neighborhoods of Iran - a case study of Yazd. The first international conference on sustainable development and urban development. [in Persian] انجمنی، زینب. انصاری، مجتبی. (1390). اولین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری، بررسی ابعاد پایداری اجتماعی در کالبد همسایگی های سنتی ایران نمونه موردی شهر یزد.
4. Arasteh Khou, M. (1991). Criticism and attitude on the culture of social-scientific terms, Tehran: Gostareh publications, p. 740. [in Persian] آراستهخو، محمد. (1370). نقد و نگرش بر فرهنگ اصطلاحات علمی- اجتماعی. تهران: گستره.
5. Azarbaijani, M., Mofidi, S.M. (2003). The concept of sustainable architecture, The third conference on optimizing fuel consumption in buildings. [in Persian] آذربایجانی، مونا. مفیدی، سیدمجید. (1382). مفهوم معماری پایدار. سومین همایش بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمان.
6. Baumeister, R.F., & Leary, M.R. (1995). The need to belong: desire for interpersonal attachments as a fundamental human motivathion. Psycological bulletin, 117(3), 497. [
DOI:10.1037/0033-2909.117.3.497]
7. Butterfield, H. (1974). The Universities and Education Today. (Katouzian, M.A., Trans). Shiraz: Pahlavi. (Original work published 1962). [in Persian] باترفیلد، هربرت. (1353). دانشگاه و آموزش و پرورش در جهان امروز. ترجمه محمدعلی کاتوزیان، شیراز: پهلوی.
8. DelBarrio, E.P. (1998). Analysis of the green roofs cooling potential in buildings, Energy and Buildings, Volume 27 (2): 179-193. [
DOI:10.1016/S0378-7788(97)00029-7]
9. Díaz-López, C., Serrano-Jiménez, A., Verichev, K., & Barrios-Padura, Á. (2022). Passive cooling strategies to optimise sustainability and environmental ergonomics in Mediterranean schools based on a critical review. Building and Environment. 221(1). [
DOI:10.1016/j.buildenv.2022.109297]
10. Elliott, Christopher. (2006). Technical Sales Representative: Soprema Canada. Email Correspondence. Toronto
11. Fahimifar, A., Sharifi Saki, S., & Arbab, H. (2014). The effect of spiritual therapy memories on cancer patients. Rashedin Peblications. [in Persian] فهیمیفر، آمنه. شریفی ساکی، شیدا. ارباب، حمزه. (1393). تأثیر خاطرات درمانی معنوی بر بیماران سرطانی، تهران: نشر راشدین.
12. Farhangi, A.A. (1998). A comment on culture. Farhang Journal. (30): 82-99. [in Persian] فرهنگی، علی اکبر. (1377). نظری به فرهنگ. نامه فرهنگ، شماره 30، 82- 99.
13. Kamelnia, H. (2009). Grammar of learning environment design. Sobhan noor Publications. [in Persian] کاملنیا، حامد. (1388). دستور زبان طراحی محیط های یادگیری، تهران: سبحان نور.
14. Keshtkar Ghalati, A., Ansari, M., & Nazi Deizaji, S. (2010). Developing Green Roof System In Accordance With Sustainable Development. City identity Journal, 4(6): 15-28. [in Persian] کشتکار قلاتی، احمد رضا. انصاری، مجتبی. نازی دیزجی. سجاد. (1389). توسعه سامانه بام سبز بر اساس معیارهای توسعه پایدار در ایران. هویت شهر، دوره 4، شماره 6، 15-28.
15. Kusdiyati, H., Wijaya, R., & Febrianto, I. (2020). Empowering Scavenger's Progeny through Social Entrepreneur School Model toward Sustainable Development's Society. International Journal of Scientific & Technology Research, 9 (2): 104-109. Retrieved from http://www.ijstr.org/paper-references.php?ref=IJSTR-0120-28670
16. (MPO) Management and Planning Organization. (2016). Design criteria for educational buildings. Order 697. [in Persian] سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور. (1395). ضوابط طراحی ساختمانهای آموزشی، ضابطه 697.
17. Moharami, T. (2004). Our Iranian-Islamic identity in the identity of Iran. University Jihad Research Institute of Humanities and Social Sciences. Tehran. [in Persian] محرمي، توحيد. (1383). هويت ايراني- اسلامي ما در هويت ايران. پژوهشكده علوم انساني و اجتماعي جهاد دانشگاهي. تهران.
18. Lorestani, G., Shahriar, A., & Hosseinzadeh, A. (2010). Water resources management and its role in sustainable development (A case study of North Khorasan-Jajram city). The first sustainable urban development conference. [in Persian] لرستانی، قاسم. شهریار، علی. حسینزاده، احمد. (1389). مدیریت منابع آب و نقش آن در توسعه پایدار (مطالعه موردی خراسان شمالی- شهرستان جاجرم). نخستین همایش توسعه شهری پایدار.
19. Rice, F.P. (2008). Human development: A life- span approach. (Foroughan, M. Trans.) Tehran: Arjmand Publications. (Original work published 1992). [in Persian] رایس، فیلیپ. (1387). رشد انسان (روانشناسی از تولد تا مرگ)، ترجمه مهشید فروغان، تهران: انتشارات ارجمند.
20. Safi, A. (2006). The Study of Educational Problems in Iran. Tehran: Virayesh Publications. [in Persian] صافي، احمد. (1385). مسايل آموزش و پرورش ايران، تهران، نشر ويرايش.
21. Shakibaei, F., Roshan, M. (2010). Evaluating the sustainability of the city's residential areas in two new and old contexts. The first conference on sustainable city development. [in Persian] شکیبایی، فاطمه. روشن، مینا. (1389). ارزیابی پایداری محلات مسکونی شهر در دو بافت جدید و قدیم (نمونه موردی شهر قزوین). اولین همایش توسعه شهر پایدار.
22. Shakhsi Khodabakhsh, M. (2018) Designing a flexible social school (Dehroud village, Mashhad), Master's thesis. [in Persian] شخصی خدابخش، محمدجواد. (1397). طراحی مدرسه اجتماعی انعطافپذیر (روستای دهرود مشهد)، پایان نامه کارشناسی ارشد.
23. Sharepour, M. (2010). Urban Sociology, Tehran: Samt publications. [in Persian] شارعپور، محمود. (1389). جامعهشناسی شهری، تهران: سمت.
24. Taghizadegan, M., Moridi, M.R., & Moridi, B. (2018). Cultural patterns of Shiite-Sunni integration in Sothern Iran: The study of Sunni and Shiite intercultural sensitivity in South Fars province (Larestan) and West Hormozgan province (Bastak). Journal of Iranian Cultural Research, 11(3): 161-185. [in Persian] تقی زادگان، معصومه. مریدی، محمدرضا. مریدی، بهزاد. (1397). الگوهای فرهنگی همسازی شیعه و سنی در جنوب ایران. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، شماره 43. ص 161- 185. [
DOI:10.22631/jicr.2018.638.]
25. (UEC) Urban Educational Complexes. (2011). Central headquarters of educational complexes. Tehran: Madreseh Publications. [in Persian] ستاد مركزي مجتمع هاي آموزشي. (1390). مجتمع هاي آموزشي و پرورشي شهري. تهران: انتشارات مدرسه.
26. (UN) United Nations. Building a more sustainable world through education. (2014)
27. (WCED) World Commission on Environment and Development. (1987). "the Our Common Future". Oxford University Press. England: Oxford. [in Persian] کمیسیون جهانی محیط زیست و توسعه. (1987). آینده مشترک ما. انتشارات دانشگاه آکسفورد. انگلستان، آکسفورد.
28. Whittem, V., Roetzel, A., Sadick, A.M., & Nakai Kidd, A. (2022). How comprehensive is post-occupancy feedback on school buildings for architects? A conceptual review based upon Integral Sustainable Design principles. Building and Environment, 218 (15). [
DOI:10.1016/j.buildenv.2022.109109]